Comunici mai mult, mai bine, mai ieftin

Nu ești mulțumit de operatorul tău de telefonie mobilă și dorești să-l schimbi cu altul mai accesibil, dar îți este teamă că vei pierde numărul de telefon și că vei avea de înfruntat tot felul de proceduri complicate?

Care sunt drepturile tale și cum poți schimba operatorul?
Ce trebuie să știi despre apelurile din străinătate?
Poți folosi Internetul pe mobil atunci când călătorești?
Pachete de servicii
La ce trebuie să fii atent, înainte de semnarea contractului

Care sunt drepturile tale și cum poți schimba operatorul?
- Pentru a schimba operatorul de telefonie mobilă, trebuie să te adresezi unui reprezentant al operatorului actual, să plătești toate sumele datorate până în prezent și să depui o cerere de transfer; 
- În cazul în care schimbi operatorul, ai dreptul să păstrezi același număr de telefon; 
- Dacă utilizezi o cartelă preplătită, poți face transferul în condițiile descrise mai sus.

Ce trebuie să știi despre apelurile din străinătate?
Dacă vrei să telefonezi acasă când călătorești în altă țară decât Uniunea Europeană, nu uita să activezi serviciul de roaming. Operatorii de telefonie mobilă sunt obligați să-ți dea informații clare (de exemplu prin SMS, când ajungi în țara respectivă) asupra tarifelor pe minut. Aceste tarife au limite maxime, după cum urmează:

Tariful maxim pe minut, în roaming, în euro (inclusiv TVA)

 
  Efectuarea unui apel  Primirea unui apel  Trimiterea unui SMS   Primirea unui SMS
Prețul maxim din străinătate, de la
1 iulie 2011

35 eurocenți
 
11 eurocenți

11 eurocenți
 
Gratuit

Poți folosi internetul pe mobil atunci când călătorești?
Da, cu un telefon mobil inteligent ai acces la internet și în străinătate. Această aplicație este taxată, tipic, pe megabyte de date descărcate, deci te poate costa foarte scump dacă, de exemplu, descarci hărți ale orașului în care te afli. Pe teritoriul UE, conexiunea la Internet este taxată, uneori, fără ca tu să observi. Conexiunea la Internet mobil va fi oprită, în cazul în care valoarea facturii depășește 50 de euro pe lună și nu ai optat pentru o altă limită.

Pachete de servicii
O combinație de servicii la pachet, cum ar fi telefon fix, telefon mobil și conexiune la Internet, la un preț atractiv, poate fi o promisiune frumoasă; verifică totuși dacă nu există costuri ascunse în contract, cum ar fi taxele pentru apelarea serviciului Call Center. De asemenea, schimbarea operatorului de telefon mobil poate fi mai complicată când ai cu acesta un contract pentru un pachet de servicii pentru o anumită perioadă obligatorie.

La ce trebuie să fii atent, înainte de semnarea contractului: 
- La durata contractului: cu cât este mai mare, cu atât mai mult beneficiezi de o flexibilitate mai redusă în a-l schimba, în cazul în care alți operatori îți oferă condiții și prețuri mai avantajoase în viitor; 
- Utilizarea serviciilor incluse: ai grijă să nu plătești servicii pe care nu intenționezi să le folosești; spre exemplu, în cazul în care nu intenționezi să utilizezi Internetul mobil, alege un plan tarifar care să nu îl includă.

Nu uita! 
- Verifică aria de acoperire a operatorului mobil înainte de semnarea contractului. Dacă utilizezi Internetul mobil foarte mult, de exemplu, trebuie să te asiguri că acesta poate fi accesat din zona în care locuiești; 
- Limitele de tarife de roaming nu se aplică atunci când călătorești în țări din afara UE, cum ar fi Macedonia, Serbia sau Turcia, unde poate fi vorba de prețuri mai mari.

 

Pentru alte informații și sfaturi poți contacta:

Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România
Telefon: 021.319.32.66
Web: www.protectia-consumatorilor.ro
E-mail: office@protectia-consumatorilor.ro

Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România
Telefon: 021.311.02.43
Web: www.apc-romania.ro
E-mail: office@apc-romania.ro

Centrul European al Consumatorilor din România
Telefon: 021.315.71.49
Web: www.eccromania.ro
E-mail: office@eccromania.ro

Autoritatea guvernamentală: Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații

Telefon: 0800.855.855
Web: www.ancom.org.ro
E-mail: relatii_cu_publicul@ancom.org.ro