Ce este o aplicație CRM și cum îți poate îmbunătăți relațiile cu clienții
Dacă te întrebi ce este CRM, poți afla că acesta este un software care ajută companiile să încheie mai multe tranzacții și să construiască relații mai bune cu clienții, potențialii clienții și alte contacte. Cu aplicații CRM poți să:
- Colectezi, stochezi, gestionezi și să analizezi informațiile de contact;
- Urmărești interacțiunile cu clienții și procesele de vânzare;
- Automatizezi elementele procesului de vânzări și de comunicare;
- Vizualizezi datele tale despre vânzări și clienți prin rapoarte, etc.
Ce înseamnă asta pentru tine? Pe scurt, CRM-urile te ajută să înțelegi și să gestionezi mai bine relațiile cu clienții și potențialii clienți, astfel încât să poți crește vânzările mai eficient.
Ce înseamnă aplicații CRM?
CRM nu este doar o agendă de adrese. Îți împuternicește echipa să gestioneze relațiile mai eficient și să ofere clienților cea mai bună experiență de la revizuire până la achiziție. Datele clienților reprezintă elementul de bază al sistemelor CRM. Echipele de vânzări, marketing și servicii pentru clienți folosesc aplicații CRM pentru funcții precum:
- Contact Management – CRM software stochează și organizează informațiile de contact ale clienților. Aceasta include clasificarea și segmentarea contactelor și urmărirea interacțiunilor acestora cu compania. Gestionarea contactelor este o funcție de bază a CRM-urilor.
- Pipeline Management – CRM-urile ajută echipele de vânzări să-și definească procesele și conductele de vânzări. Cu toate informațiile despre pipeline într-un singur loc în CRM, echipa ta de vânzări va ști întotdeauna care este următorul pas în procesul de vânzări și unde se află fiecare potenţial client la un moment dat.
- Automatizarea vânzărilor – Echipele de vânzări folosesc CRM-urile pentru a automatiza aspecte ale proceselor lor de vânzări. Acest lucru îi face mai eficienți și le permite să dedice mai mult timp activităților care contează cel mai mult. CRM-urile pot automatiza sarcini precum atribuirea de potențiali clienți reprezentanților de vânzări, mutarea potențialilor clienți prin conducte, trimiterea de e-mailuri și generarea de rapoarte.
- Automatizare de marketing – Managerii de marketing folosesc aplicații CRM pentru automatizarea marketingului, inclusiv campanii automate de e-mail, campanii de marketing pe rețelele sociale, creșterea numărului de potențiali clienți și analize de marketing.
- Serviciu și asistență pentru clienți – Serviciul și asistența pentru clienți este o caracteristică cheie a software-ului CRM. CRM-urile ajută echipele de servicii pentru clienți să urmărească întrebările și interacțiunile clienților, să automatizeze aspecte ale proceselor lor și să analizeze datele despre serviciul pentru clienți. Acest lucru permite un serviciu și un suport pentru clienți mai organizat și eficient.
- Analiză și raportare – Software-ul CRM oferă capabilități de analiză și raportare care permit organizațiilor să monitorizeze vânzările, suportul și performanța de marketing, să personalizeze rapoartele pentru a înțelege mai bine ciclul de viață al clienților și să își vizualizeze datele.
- Integrare cu alte instrumente – CRM-urile oferă integrări cu alte instrumente, cum ar fi software de contabilitate, sisteme de comerț electronic, instrumente de comunicare și sisteme de stocare sau gestionare a datelor.
- Atribuire canal – Puncte bonus dacă CRM-ul tău are atribuire canal. Atribuirea canalului te ajută să înțelegi care dintre eforturile tale de marketing au ca rezultat cei mai buni potențiali clienți și cele mai multe oferte. Astfel, poți lua decizii mai bune cu privire la modul de utilizare a bugetului de marketing.
Diferite tipuri de aplicații CRM
Există multe tipuri diferite de aplicații CRM cu caracteristici unice, inclusiv CRM-uri operaționale, colaborative și analitice. Ce este CRM? CRM software este un instrument valoros care poate varia în complexitate în funcție de nevoile afacerii sau industriei tale.
Atât CRM-urile de bază, cât și cele profesionale ajută companiile să-și gestioneze interacțiunile cu clienții și să-și îmbunătățească relațiile, să crească vânzările și să automatizeze procesele și fluxurile de lucru.
Iată câteva tipuri diferite de CRM:
Sisteme operaționale CRM
CRM-urile operaționale automatizează și eficientizează operațiunile zilnice sau procesele de afaceri. Cu capacitatea de a eficientiza procesele de vânzări, marketing și servicii pentru clienți, sistemele operaționale CRM sunt extrem de funcționale pentru companii. Sistemele operaționale CRM gestionează datele de contact sau clienți, rețelele de vânzări, interacțiunile cu afacerea ta și alte informații importante bazate pe proces.
Prin captarea datelor despre clienți și despre proces, software-ul CRM operațional poate urmări lanțul de vânzări, poate sprijini gestionarea potențialilor clienți și poate automatiza activitățile de vânzări, marketing și servicii pentru clienți.
Procesele automate și fluxurile de lucru ale proceselor printr-un CRM operațional le permit angajaților să se concentreze pe sarcini mai puțin repetitive în munca lor de zi cu zi.
Cele mai importante funcții pe care ar trebui să le ofere un CRM operațional:
- Gestionarea contactelor;
- Managementul vânzărilor;
- Automatizare de marketing;
- Instrumente de service și asistență;
- Instrumente de colaborare;
- Managementul fluxului de lucru;
- Opțiuni de personalizare;
- Integrare cu alte programe;
- Analiză și raportare.
De ce companiile au nevoie de aplicații CRM operaționale?
- Organizarea îmbunătățită a datelor clienților;
- Procese mai bine definite pentru vânzări, asistență și multe altele;
- Eficiență mai mare prin automatizare.
Sisteme CRM analitice
CRM-urile analitice se concentrează în primul rând pe obținerea de informații despre comportamentul și preferințele clienților prin colectarea și analiza datelor. CRM-urile analitice includ de obicei tehnologii de raportare și analiză, cum ar fi analiza predictivă și data mining.
Prin instrumente avansate de raportare și vizualizare, sistemele CRM analitice permit companiilor să înțeleagă mai bine comportamentul clienților și valoarea lor pe durata de viață. Sistemele analitice CRM furnizează informații valoroase de afaceri prin scorarea potențialilor clienți și prognoza vânzărilor, precum și prin alte procese de analiză a datelor.
În cele din urmă, CRM-urile analitice îți permit să-ți gestionezi relațiile cu clienții și KPI-urile prin stocarea și analiza datelor.
Funcții de top de căutat într-un CRM analitic:
- Previziuni de vânzări;
- Managementul canalelor;
- Automatizare de marketing;
- Integrare cu instrumente de analiză a datelor;
- Punctajul potențial și prioritizarea;
- Opțiuni de personalizare.
Ce beneficii ai cu aplicații CRM analitice?
- Luarea îmbunătățită a deciziilor;
- Predicție mai bună;
- Reținerea mai eficientă a clienților.
De ce este important CRM software?
Software-ul CRM permite companiilor să gestioneze, să analizeze și să-și valorifice interacțiunile cu clienții sau potențialii clienți. CRM-urile integrează datele clienților tăi într-o platformă centralizată care permite echipelor de vânzări să gestioneze, să analizeze și să prezică comportamentul potențialului.
Stocând date importante despre clienți, utilizatorii CRM obțin informații despre canalele lor de vânzare și comportamentul clienților. CRM software este esențial pentru companiile care doresc să gestioneze interacțiunile și relațiile cu clienții.
Fără CRM, companiile sunt lăsate în întuneric când vine vorba de modul în care clienții lor interacționează cu echipa lor de vânzări, campanii de marketing și asistență pentru clienți. Dacă companiile nu își înțeleg clienții, nu vor putea concura.