Ce este certificarea ISO si de ce este importanta?
ISO 9001 este un standard al sistemelor de management al calitatii (SMC) care se concentreaza pe toate elementele de management al calitatii pe care o organizatie trebuie sa le aiba in vigoare pentru a avea un sistem eficient care sa ii permita sa-si gestioneze si sa-si imbunatateasca produsele si serviciile.
Considerat o referinta mondiala, ISO 9001 stabileste principiile fundamentale ale managementului calitatii care ajuta organizatiile sa-si controleze si sa-si imbunatateasca performanta si sa le conduca spre eficienta, excelenta produselor lor si optimizarea serviciului lor pentru clienti.
Aceste principii sunt: orientarea catre client, leadership, implicarea personalului, abordarea bazata pe proces, abordarea sistemica a managementului, imbunatatirea continua, abordarea decizionala si relatiile bune cu furnizorii.
Prin implementarea si certificarea atelierelor si laboratoarelor sale, Universitatea Continentala se asigura ca procesele care se dezvolta in aceste spatii sunt cele mai adecvate; de asemenea, arata ca este cu adevarat dedicata calitatii serviciilor sale si imbunatatirii continue. Alege de aici Certificare ISO 9001.
Ce sunt certificatele ISO si pentru ce sunt acestea?
Certificatele ISO sunt documente care dovedesc ca o anumita companie respecta scrisoarea cu un standard ISO. In acest fel, se demonstreaza ca standardele impuse de aceasta legislatie au fost puse in aplicare in mod adecvat. Este un aspect important ca, atunci cand este aplicata, compania sa obtina o mare diferentiere in ceea ce priveste concurenta.
Aceste tipuri de certificate arata ca compania este intr-adevar competenta si de incredere, astfel incat sa atraga increderea atat a clientilor, cat si a altor segmente de public: furnizori, investitori etc. In plus, detinerea certificatelor ISO ofera companiilor posibilitatea de a realiza strategii mai ambitioase si mai competitive.
Beneficiile certificatelor ISO
In ceea ce priveste beneficiile de a fi in posesia acestui tip de certificate, cel mai important si remarcabil este faptul ca imaginea de brand este favorizata, atat in fata clientilor, cat si a societatii. Astfel, productivitatea creste, cu o orientare clara spre inovare si imbunatatire continua. Desigur, diferitii agenti ai mediului companiei, cum ar fi clientii, furnizorii si administratiile publice, le sporesc increderea in companie.
Un alt dintre marile beneficii ale detinerii certificatelor ISO este ca luarea deciziilor este mult simplificata. Si, in cele din urma, acele companii care au acest tip de acreditare isi vad cifra de afaceri crescand, deoarece se arata ca niste companii de incredere.
Tipuri de certificate ISO
- ISO 9001: ISO 9001 stabileste orientarile pe care trebuie sa le indeplineasca un bun sistem de management al calitatii. Acesta garanteaza ca societatea se angajeaza sa mentina anumite standarde de calitate care sunt conforme cu standardul. Atat bunurile, cat si serviciile oferite de companie sunt examinate pentru a certifica calitatea acestora. In acelasi mod, procesul de productie este, de asemenea, analizat in detaliu, cautand o imbunatatire continua.
- ISO 140001: in domeniul managementului de mediu, certificatul 140001 garanteaza implementarea corecta a sistemului de management de mediu. Certifica faptul ca societatea acorda atentie respectului pentru mediu, minimizand impactul activitatii productive asupra acestuia.
Diferenta dintre standarde
DIN – Un standard DIN este un standard voluntar in care obiectele tangibile si intangibile sunt unificate. Standardele DIN sunt create la sugestia si initiativa partilor interesate (de obicei din industria germana) si cu acordul tuturor celor implicati. Acestea sunt dezvoltate sub conducerea unui comitet de lucru la Institutul German de Standardizare DIN .
Standardele ISO sau standardele europene EN sunt standarde dezvoltate la nivel international. Ele inlocuiesc treptat standardele nationale DIN. Standardele DIN continua sa existe doar pentru produsele care nu au standarde ISO sau EN.
RO – Toate standardele europene (EN) sunt reguli care au aparut dintr-un proces public de standardizare. Acestea au fost ratificate de unul dintre cele trei comitete europene de standardizare (Comitetul European de Standardizare CEN, Comitetul European de Standardizare Electrotehnica CENELEC si Institutul European de Standarde de Telecomunicatii ETSI). EN intentioneaza sa armonizeze normele si legile tehnice pe piata interna europeana.
ISO – (greaca isos = egal): Organizatia Internationala pentru Standardizare dezvolta standarde internationale in toate domeniile, cu 2 exceptii:
– Electrice si electronice, pentru care Comisia Electrotehnica Internationala (IEC ) este responsabila
– Telecomunicatii pentru care este responsabila Uniunea Internationala a Telecomunicatiilor (ITU) .
ITU – Uniunea Internationala de Telecomunicatii cu sediul la Geneva este o agentie specializata a Natiunilor Unite si singura organizatie care se ocupa oficial si la nivel mondial de aspectele tehnice ale telecomunicatiilor.
Impreuna, aceste trei organizatii formeaza WSC (World Standards Cooperation).
Standardele internationale (ISO) sunt menite sa serveasca standardizarii globale a regulilor tehnice si astfel sa simplifice schimbul de marfuri si sa reduca barierele comerciale. Standardele ISO existente ar trebui sa fie intotdeauna adoptate ca standarde EN pe cat posibil.
Diferenta dintre standardele ISO si EN este ca, in urma unei decizii a Consiliului European, standardele EN trebuie adoptate si introduse ca standarde nationale in tarile membre fara intarziere si fara nicio modificare. Standardele nationale corespunzatoare urmeaza sa fie retrase in acelasi timp.