Daca televiziunea ultra HD a fost cea mai mare revolutie in domeniu in urma cu cativa ani, televiziunea pe internet este noul trend al momentului. Populara in randul tinerilor si adultilor deopotriva, in Romania, ca si in alte parti ale lumii, avalansa de canale tv pe internet vine cu partea sa de avantaje numeroase.

Televiziunea este o componenta esentiala a lumii moderne. Ne influenteaza hobby-urile, cunostintele, cultura si ne vorbeste despre stiri, vreme, sport si chiar muzica. Proliferarea canalelor digitale specializate difuzate prin satelit ne ofera acum acces la o mare varietate de continut de buna si de calitate inferioara. In acest mediu de televiziune aglomerat, este important ca parintii sa caute programe de inalta calitate si, ori de cate ori este posibil, sa le asculte in familie.Televiziunea online are multe avantaje pentru copii:

  • Capacitatea sa de a crea referenti imaginari puternici le permite tinerilor sa impartaseasca aceste experiente culturale cu altii.
  • Televizorul ofera tuturor celor din familie posibilitatea de a petrece timp impreuna.
  • Parintii pot folosi televizorul ca un catalizator pentru a-i determina pe copii sa citeasca: aprofundand un subiect folosind carti sau consultand scriitori a caror lucrare a fost adaptata pentru o emisiune.
  • Programarea de calitate poate transmite valori importante si poate preda copiilor lectii de viata.
  • Emisiunile trateaza adesea subiecte sensibile sau controversate, care pot facilita discutia dintre parinti si copii.
  • Programarea educationala poate dezvolta abilitatile de socializare si de invatare la copiii mici.
  • Stirile, actualitatea si programarea istorica pot ajuta tinerii sa invete mai multe despre alti oameni si culturi.
  • Documentarele pot dezvolta o minte critica in societate si in lume.
  • Televizorul va poate prezenta familiei clasice de la Hollywood si alte filme straine care nu sunt disponibile la televiziunea clasica.
  • Programarea culturala ii poate deschide pe tineri catre muzica si arte.

Cum sa alegi programamele de calitate

Cum alegi programele care sunt imbogatitoare pentru copiii tai? David Kleeman, directorul Centrului American pentru Copii si Media, sugereaza sa va puneti urmatoarele intrebari:

  • Emisiunea il implica in mod activ pe copilul meu fizic sau intelectual? Televizorul nu trebuie sa fie o activitate pasiva. Poate declansa intrebari, starni curiozitatea sau sugereaza activitati de facut atunci cand decorul este oprit.
  • Am respect pentru acest spectacol? Parintilor nu trebuie sa le placa toate emisiunile copiilor lor. De fapt, tinerii au nevoie de propria lor cultura. Parintii ar trebui sa aiba incredere in designeri care ar trebui sa inteleaga si sa respecte diferitele etape de dezvoltare ale copiilor.
  • Copilul meu se recunoaste in acest program? Copiii mici cred ca televizorul reflecta realitatea. A nu vedea oameni ca ei – de exemplu, aceeasi rasa, etnie sau abilitate fizica – le poate scadea stima de sine. Aceasta lipsa de modele ale oamenilor din „viata reala” ar trebui sa declanseze o discutie despre modul in care televizorul prezinta diferite tipuri de oameni.
  • Cum imi vad creatorii acestei emisiuni copilul? Unii vad tinerii drept consumatori carora trebuie sa le vindem ceva. Altii ii vad drept studenti care trebuie educati pentru a deveni cetateni implicati in comunitatea lor. Altii vad doar copii a caror singura ocupatie este sa se joace.

Pe incomod.info vei gasi cu siguranta cele mai interesante emisiuni pe care sa le vezi la televizor, fara sa fie necesar sa platesti abonament.

De ce se uita oamenii la televizor?

Un nou studiu de la Thinkbox, asociatia comerciala de marketing de televiziune, sustine ca explica de ce vizionarea in direct satisface toate nevoile noastre de televiziune. Intre timp, cercetarile comandate de YouView sugereaza ca serviciile de inregistrare sau redare la cerere reprezinta acum o cincime din vizionarea programelor TV in Regatul Unit, o constatare care este departe de a fi compatibila cu masurile conventionale din industrie.

Studiul Thinkbox, Screen Life: TV in demand , sugereaza ca experienta de televiziune in direct „satisface nevoile emotionale umane pe care vizionarea la cerere nu le poate face”.

Studiul s-a bazat pe o analiza a 100 de ore de filmari din 18 gospodarii si pe un studiu jurnal de 662 de adulti.

Cercetatorii au descoperit sase motive principale pentru care oamenii se uita la televizor: pentru a se relaxa, pentru confort, pentru a se conecta, pentru o experienta, pentru a evada sau pentru a se rasfata.

Desi sunt multe de spus despre incercarea de a intelege de ce oamenii se uita la televizor, in loc sa masoare pur si simplu cat de mult se uita, reducerea acesteia la aceste sase motive pare destul de simplista.

Este interesant ca psihologia motivului pentru care oamenii se uita la televizor, care se refera in mare parte la nevoile lor sociale si emotionale, este departe de a fi aliniata cu misiunea de serviciu public a radiodifuzorilor de a informa, educa si distra, asa cum este intruchipata in valorile BBC.