Cum au evoluat serviciile de relatii cu clientii in timp?
In anii 2000, s-a observat aparitia software-ului de relatii cu clientii, precum si clientii care se deplasau pe retelele de socializare pentru a-si exprima opiniile si preocuparile (si companiile mai destepte au prins acest lucru la timp si l-au folosit in avantajul lor). Forumurile comunitare, cum ar fi Get Satisfaction, au permis clientilor sa-si exprime parerile. Platforme precum Yelp i-au ajutat pe oameni sa distinga companiile „bune” de „proaste”, iar Twitter si Facebook le-au oferit companiilor o noua platforma de publicitate si clientilor lor un nou canal pentru a solicita sprijin.
Companiile care au inteles ROI-ul acestor interactiuni one-one s-au adaptat rapid si au incorporat serviciile pentru clienti mai presus de toate ( Zappos este un exemplu celebru) ca o componenta cheie a strategiilor lor de marketing. „Managementul comunitar” a devenit foarte important si, odata cu proliferarea instrumentelor de asistenta online, a aparut asistenta clientilor in forma sa actuala.
In prezent, cea mai buna solutie este aceea de a apela la servicii de customer support pe care sa le externalizezi si in care echipele de asistenta te ajuta sa oferi clientilor tai cele mai bune servicii.
Pentru noi si multe alte companii orientate catre clienti, asistenta pentru clienti inseamna:
Ajutor empatic, oportun, care mentine nevoile clientului in fruntea fiecarei interactiuni.
Aceasta este ceea ce informeaza misiunea noastra de a va ajuta sa construiti o companie pe care o iubesc oamenii. De aceea, instruim pe toata lumea in companie pentru asistenta pentru clienti, explicam de ce echipa noastra de asistenta are puterea si autoritatea de a rezolva problemele imediat ce apar, de ce clientii nostri au succes si cum apelam la metode care aplica abordare de asistenta orientata catre client.
Agentii care lucreaza cu clientii trebuie sa poata sa obtina cele mai bune rezultate in urma counicarii. In primul rand agentii calificati si abilitati pot sa ajute si sa ofere raspuns chiar si la solicitari ceva mai complexe.
In momentul in care acorzi doar asistenta la telefon vei solicita clientilor sa sune doar in timpul programului specificat si de multe ori acestia trebuie sa astepte pentru a primi ajutor. Atunci cand lucrezi cu specialisti asiguri ajutor permanent prin mai multe canale cum ar fi documentatia, telefonul, mailul, chatul si social media.
De asemenea, in momentul in care apelezi la persoane specializate, tot ce trebuie sa faci este sa comunici acestora ce anume au de facut si ce trebuie sa spuna si ele vor sti exact cum sa comunice cu clientii tai in cel mai bun mod. Centrele de apel lucreaza cot la cot cu echipele de productie si se implica in procesul decizional al companiei.
Specialistii in domeniul relatiilor cu clientii iti pot face sugestii si te pot ajuta sa obtii cele mai bune rezultate de la clientii tai, atunci cand tii cont de sfaturile lor. Lucrand cu o echipa de specialisti in domeniu vei afla informatii importante, cum ar fi cele mai vizitate produse si pagini sau care sunt elementele de interes pe care ar trebui sa pui accentul in procesul de promovare.