PPC inseamna Pay-Per-Click si este o metoda folosita cel mai des de catre o agentie PPC de marketing . Oricine plaseaza publicitate cu aceasta metoda, plateste furnizorul de publicitate pentru fiecare click pe anunt. Prin urmare, furnizorul este platit pentru fiecare vizitator al site-ului web care acceseaza site-ul prin intermediul anuntului. Modelul de facturare PPC este utilizat in principal in publicitate in motoarele de cautare si marketing afiliat.

CPC inseamna Cost-per-Click , adica costuri pe click. Acesta este pretul care se percepe pentru un click in cadrul modelului PPC. In functie de tipul de reclama, CPC-ul este fie un pret fix, fie este determinat intr-o licitatie in care agentul de publicitate cu cel mai mare ofertant determina CPC-ul.

Beneficiile marketingului PPC

  • Se plateste doar pentru click-ul pe anunt, nu pentru afisarea reclamei;
  • Campaniile PPC sunt potrivite pentru publicitate, in mod specific publicului tinta;
  • Acoperirea pentru produs sau serviciu este crescuta;
  • Permite companiilor un control bun al costurilor de publicitate.

Se pot plasa reclame prin modelul PPC prin motoarele de cautare, retelele sociale sau marketing-ului afiliat.

Moduri recomandate de publicitate

Cu motoarele de cautare, companiile rezerva spatiul publicitar pe paginile cu rezultatele cautarii sub forma unei licitatii, deoarece numarul de spatii publicitare este limitat. Castigatorul licitatiei isi gaseste anuntul deasupra, sub sau langa rezultatele cautarii. Atunci cand se creeaza sau adapteaza o campanie PPC, se determina sumele licitate sau strategia de licitare. Cel mai cunoscut furnizor de spatiu publicitar pentru motoarele de cautare este Google Ads.

Marketingul PPC joaca, de asemenea, un rol major in retelele sociale. Suporturile publicitare pot fi plasate pe Facebook, Instagram, Youtube sau Twitter. Ca si in cazul Google Ads, costul spatiului publicitar este determinat de o licitatie in timp real, situatia concurentiala avand si aici un impact major.

Publicitatea PPC in marketingul afiliat functioneaza intr-un mod similar cu publicitatea in motoarele de cautare. Cu toate acestea, reclamele apar pe site-uri web care participa la programe de afiliere, de exemplu pe un blog sau pe un anunt afisat pe un portal.

Spatiul publicitar este oferit de un editor, cunoscut si ca afiliat. Compania care doreste sa faca publicitate se numeste comerciant sau agent de publicitate si furnizeaza mediile de publicitate adecvate. Agentii de publicitate rezerva spatiu publicitar cu afiliatii, iar afiliatul primeste un comision pentru fiecare click pe anunt sau pentru fiecare vizitator.

Programele partenere PPC pot fi utilizate prin intermediul retelelor de afiliati sau prin intermediul programelor interne de afiliere. Acestea sunt „punctele de intalnire” pentru afiliati si agentii de publicitate, prin care sunt reglementate toate procesele, inclusiv remuneratia. Cel mai mare si cel mai cunoscut furnizor de marketing afiliat cu plata pe click este Google AdSense.

Plasarea reclamelor pe Amazon urmeaza, de asemenea, principiul PPC. In functie de tipul campaniei, anunturile sunt prezentate in pozitii diferite pe paginile cu rezultate ale produsului. Avantajele, posibilitatile si procedurile publicitatii cu plata pe click, pe Amazon, sunt foarte asemanatoare cu cele ale Google Ads. De exemplu, se poate creste vizibilitatea unui produs, se pot planifica campanii sezoniere, se pot face noile produse mai cunoscute sau se pot alerta utilizatorii cu privire la vanzari.