Multe masini consuma mai mult decat ar trebui. Insa, cu cat un ulei de motor este mai fluid, cu atat motorul masinii va functiona mai usor si va folosi mai putin combustibil. Prin urmare, este recomandabil sa alegi un lubrifiant cu cea mai mare rata de fluiditate posibila. Cum sau  ce? Prin descifrarea indicilor despre uleiurile de motor.

De exemplu, primul numar de 15W40, indica fluiditatea uleiului la temperatura scazuta in timpul iernii, de unde si W de iarna. Iar al doilea indica fluiditatea uleiului fierbinte. Cu cat aceste doua numere sunt mai mici, cu atat uleiul va fi mai fluid si vei beneficia de economie de combustibil cu uleiul Shell Helix Ultra 0W

Economii realizate 

Un ulei de motor mai fluid este un truc bun pentru a ajuta motorul masinii sa se ruleze mai usor. Cu acest truc, masina consuma mai putin combustibil, ceea ce economiseste combustibil de fiecare data cand conduci. La scurgere, solicita un ulei 100% sintetic cu cea mai mare fluiditate posibila: de exemplu, Shell Helix Ultra 0W30 in loc de 10W40 in limita recomandarii producatorului. In acelasi timp, nu uita sa iti intretii bine masina pentru a consuma mai putin combustibil zilnic. 

Shell ajuta clientii sa stabileasca si sa indeplineasca obiectivele privind emisiile de CO2,  oferind produse premium si tehnologie de ultima generatie pentru a ajuta la maximizarea performantei si a proceselor.

Intretinerea masinii: sfaturi pentru a consuma mai putin

  • Schimba filtrul de aer

Cea mai frecventa cauza a consumului excesiv este infundarea filtrului de aer. Motorul respira mai putin bine, arderea este imperfecta si motorul se infunda. In cazul utilizarii pur urbane, acesta trebuie inlocuit intre doua revizuiri si cel tarziu la fiecare 15.000 km. Intre un filtru de aer infundat in mod normal si unul nou, diferenta de consum poate ajunge la 0,3 litri la suta.

  • Opteaza pentru anvelope „economisitoare de energie”

Oferind o rezistenta la rulare mai mica, acestea reduc consumul cu 0,2 pana la 0,3 l/100 km. Costul lor usor suplimentar este rapid amortizat, mai ales ca se considera ca dureaza mai mult.

  • Intretinerea motorului

Un motor diesel care efectueaza curse scurte numai cand este rece (mai putin de 5 km pentru un motor mic, mai putin de 7 pentru mare), se murdareste. Partile afectate sunt injectoarele, dar si catalizatorul si filtrul de particule care nu ating niciodata temperatura lor de autocuratare. Acestea se infunda treptat si astfel cresc consumul. In cele din urma, declanseaza aprinderea luminilor de avertizare ale motorului.

  • Umfla cauciucurile

Anvelopele sub 0,5 bar umflate „costa” 2 pana la 3% din combustibilsi se uzeaza mult mai repede, fara a mai mentiona siguranta Deoarece este rar sa poti umfla anvelopele reci (mai putin de 3 km la 90 km/h), este suficient sa cresti presiunea recomandata cu 0,3 bari.