Companiile îl afiseaza cu mândrie, iar clientii il solicita adesea. Poate fi o investitie mare, dar poate ajuta la eficientizarea proceselor, mentinerea înregistrarilor, alinierea obiectivelor si evitarea greselilor costisitoare. Desigur, vorbim despre certificarea ISO 9001.

Acest standard de calitate ajuta la mentinerea unui accent pe client si a managementului de vârf pentru un plan de îmbunatatire continua în întreaga companie.

Detinerea unei certificari ISO 9001 poate duce la usurarea preocuparilor unui client cu privire la procesele dvs. de productie si chiar va poate economisi timp si bani prin stabilirea unor practici mai bune si a unor sisteme mai eficiente.

Poate fi folosit si ca argument de vânzare pentru o afacere noua, daca concurentii dvs. nu sunt certificati.

Întelegerea corecta a certificarii ISO 9001

Organizatia Internationala pentru Standardizare (ISO) a fost înfiintata în 1946 cu oameni din 25 de tari „pentru a facilita coordonarea internationala si unificarea standardelor industriale”. În prezent, ISO are peste 22.263 de standarde care se refera la tehnologie si productie. Potrivit site-ului web al ISO, „exista în prezent peste un milion de companii si organizatii din peste 170 de tari care sunt certificate ISO 9001.”

Daca sunteti interesati de mai multe detalii referitoare la standardul ISO 9001 citeste mai mult pe siteul CertificareISO.ro .

Atât consumatorii, cât si companiile beneficiaza de certificarea ISO si de utilizarea serviciilor sau produselor companiilor care sunt certificate ISO. ISO 9001 este utilizat pentru a va asigura ca clientii dvs. beneficiaza de bunuri si servicii de mare calitate.

Este demn de remarcat faptul ca ISO nu se limiteaza doar la productie, ci acopera si sectoare precum siguranta în alimente si asistenta medicala. Vederea marcii ISO a produselor de consum devine din ce in ce mai frecventa.

Îmbunatatirea calitatii produselor sau serviciilor companiei dumneavoastra

Obtinerea certificarii ISO 9001 poate fi un proces îndelungat, în functie de modul în care sunt configurate operatiunile dvs. curente. Aceasta operatiune va va ajuta sa va dezvoltati politica de calitate, sa stabiliti conducerea asupra proceselor, sa creati o foaie de parcurs pentru a directiona îmbunatatirile si va va oferi o evaluare a locului în care va aflati.

O parte din foaia de parcurs va include stabilirea unui manager care sa supravegheze manualul de calitate, sa dezvolte un manual de calitate al furnizorului, sa configureze instruirea angajatilor, sa pastreze înregistrari, sa creeze controlul documentelor, sa aiba o identificare si trasabilitate corespunzatoare, sa efectueze audituri interne bazate pe departamente, iar lista poate continua.

Presupunând ca ati facut îmbunatatirile sugerate, acum începe distractia; timpul pentru a fi auditat de o terta parte. Exista mai multi auditori terti la care se poate apela. Durata auditului va depinde de dimensiunea si complexitatea afacerii dvs. În mod normal, puteti conta pe una pâna la trei zile pentru ca auditul la fata locului sa aiba loc.

Dupa cum s-a mentionat anterior, certificarea ISO 9001 nu este un procedeu unic desfasurat o singura data, ci face parte dintr-un plan de îmbunatatire continua.

Compania dvs. va trebui sa continue sa mentina procesele pe care le-ati pus la punct pentru a deveni certificata, sa cautati modalitati de a îmbunatati a acestor procese, sa auditati anual fiecare departament, pastrând în acelasi timp evidenta auditurilor si sa va pregatiti pentru recertificare din trei in trei ani.

Sfârsitul si începutul anului este o perioada în care companiile planifica anul, astfel încât sa îsi poata atinge fara probleme obiectivele corporative si sistemul de management al calitatii.

Cerinta 6 este cu siguranta una dintre cele mai importante din standardul ISO 9001, nu este de mirare, va ghida întreaga calatorie a companiei dvs., asa ca avem câteva sfaturi pe care trebuie sa le tineti cont atunci când va planificati certificarea sau recertificarea ISO 9001.

Invitati cât mai multi oameni sa participe la planificare

Acesta este celebrul brainstorming, cu cât ai adunat mai multi oameni într-un loc in acelasi timp, vor exista idei si puncte de vedere diferite, care pot aduce in discutie ceva deja gândit, precum si pot propune ceva si mai bun.

Mai mult, asa cum ne aminteste denumirea standardului, acesta este un sistem de management al calitatii, deoarece exista mai multe parti integrate pentru managementul calitatii, asa ca de multe ori gândirea dvs. poate ajunge sa fie înclinata într-o zona si sa sfârseasca prin a defavoriza o alta, asa dialoul si schimbul de idei este ideal.

Faceti o analiza buna a contextului

Evident, exista evenimente pe care nu le puteti prevedea, dar pot exista si altele care va afecteaza foarte mult afacerea si ar trebui sa preziceti scenariile, fie ca sunt alegeri, viitoare angajari, mutarea sau crearea unui birou etc., posibilitatile sunt multe .

Aceasta parte a planificarii are mult de-a face cu gestionarea riscurilor, astfel încât sa puteti prevedea si planifica cum sa atenuati impactul lor asupra companiei dvs.

Deci, atunci când va planificati activitatea anuala, trebuie sa studiati toti factorii care pot influenta si sa gasiti solutii cum sa ii ocoliti.