Te intereseaza sa iti deschizi un magazin online de fashion? Ei bine, atunci sa stii ca esti pe cale sa accesezi o nisa foarte apreciata. Zona de fashion ofera numeroase oportunitati de business si poate fi, fara indoiala, biletul tau catre stabilitate financiara.

Pe langa toate astea, un magazin online te scapa de toate grijile legate de operarea unui magazin stradal. Poti sa uiti de chirie pentru spatiu, utilitati, probleme legate de depozitarea marfii, taxe pentru firma luminoasa si altele.

Cu toate ca e usor (si convenabil), sa deschizi un magazin online de fashion, trebuie sa fii pregatit(a) sa investesti timp, efort si bani pentru a obtine rezultate. Gasesti mai jos 7 pasi care te vor ajuta sa iti deschizi un magazin online pe nisa de fashion in cel mai scurt timp.

1. Alege-ti nisa de produse

Zona de fashion ofera o varietate mare de produse. Sa vrei sa vinzi de toate va fi putin mai greu, asa ca e recomandat sa decizi ce tipuri de produse ai dori sa vinzi. Alege o categorie principala (haine de femei, haine de copii etc.) si una sau cateva categorii secundare (genti, esarfe, bijuterii etc.)

Aici recomandarea este sa alegi ceva despre care esti pasionat(a). Gandeste-te la lucrurile pe care iti place sa le vezi (online si offline) si pe care iti doresti mult sa le imparti si cu altii.

De asemenea, incearca sa faci lucrurile diferit, unic. Exista multe magazine de haine, iar daca folosesti acelasi mod de abordare, iti va fi greu sa atingi succesul. Gandeste-te la valorile pe care le poti oferi, prin business-ul tau, si daca poti, in timp, sa iti cresti gradul de influenta in domeniu.

2. Pune la punct un plan de business

Nu vei putea porni la drum fara un plan de business bine pus la punct. Si aici ne referim la mai mult decat “vinde produse, fa bani”. Mai degraba da-ti silinta sa detaliezi fiecare etapa ce trebuie acoperita. Da, este posibil sa trebuiasca sa schimbi anumite detalii pe parcurs, dar asta nu reprezinta o problema.

Ce sa incluzi in planul de business? Gandeste-te la obiectivele pe care vrei sa le atingi, la o descriere a afacerii, o analiza a pietei, o analiza a competitorilor, un plan de marketing, resurse financiare necesare (si cum vor fi obtinute). Gasesti aici informatie detaliata legata de lansarea si promovarea unui magazin online de haine.

3. Gaseste un nume potrivit pentru domeniu

Numele de domeniu va fi, de fapt, numele magazinului tau online. Ai deja un nume sau inca incerci sa gasesti combinatia potrivita?

Iata la ce trebuie sa te gandesti atunci cand alegi un nume de domeniu (www.numedomeniu.ro). Fii unic(a) si gaseste un nume original pentru brand-ul si magazinul tau. Dar, ai grija sa nu il faci foarte complicat (greu de retinut si pronuntat). Numele ar trebui sa fie usor de retinut, pentru ca utilizatorii sa il gaseasca cu usurinta.

De asemenea, gandeste-te la un nume care va fi potrivit si peste cativa ani, timp in care business-ul tau va creste. Un nume precum “haine de lux” nu se va potrivi daca pe viitor vei vrea sa vinzi si incaltaminte sau articole sportive. Deci, alege un nume de brand scalabil.

4. Alege-ti platforma de eCommerce

Un pas important pentru un magazin online este alegerea platformei pe care iti vei construi magazinul. Asigura-te ca este o platforma flexibila, adaptabila si echipata cu tot ce ai nevoie pentru a da drumul vanzarilor cat mai repede.

Gandeste-te bine daca merita sa optezi pentru un site custom. Costurile unui astfel de site pot fi foarte mari si risti ca in timp sa nu mai fie ceea ce ai tu nevoie pentru business. In schimb, poti opta pentru o platforma de tip SaaS, pe baza de abonament.

O astfel de platforma este potrivita pentru un magazin de fashion online deoarece te ajuta sa iti pui magazinul rapid la punct. In acelasi timp, se va adapta la nevoile pietei, ajutandu-te si pe tine sa cresti in acelasi ritm.

Vei vedea cat de important este sa detii controlul propriului magazin la orice ora din zi si din noapte. De asemenea, vei descoperi ca nu este necesar sa ai cunostinte tehnice pentru a seta un magazin online. Totul se rezolva cu rabdare si vointa.

5. Alege tema pentru magazin si fa setarile necesare pentru a-l customiza

Pentru ca vorbim de platforme de eCommerce, o platforma echipata cu tot ce trebuie iti va oferi si o varietate de teme din care poti alege. Cu ajutorul unui editor de teme, nu doar ca vei putea oferi o imagine magazinului tau online, dar vei putea face si modificarile necesare pentru a-l personaliza.

6. Urca produsele in magazinul online

La aceasta etapa ar trebui sa stii deja ce produse vinzi si sa ai intocmit un portofoliu de produse, dupa o discutie cu unul sau mai multi furnizori.

In magazinul online, produsele trebuie neaparat insotite de o descriere detaliata si imagini de calitate. In zona de fashion, imaginile spun, intr-adevar, mai mult decat 1000 de cuvinte. Asadar, nu te limita doar la o imagine. Incearca sa prezinti produsele din mai multe unghiuri si in cele mai bune ipostaze.

De asemenea, cand compui descrierile, gandeste-te la faptul ca produsele nu vor putea fi atinse de catre clienti inainte de achizitie. Va trebui sa le creezi o “poveste”, prin care sa isi imagineze cum se simti hainele pe piele, cum se simt cand le vor purta si in ce fel ii vor avantaja. Cuvintele vor trebui sa compenseze lipsa posibilitatii de a le proba.

7. Lanseaza magazinul si promoveaza-l

De indata ce toate produsele sunt urcate in magazin si setarile necesare sunt facute, esti pregatit(a) sa lansezi magazinul live.

In timp ce pregatesti magazinul online, nu uita de marketing. Pregateste profile de business pe canalele principale de social media pentru brand-ul pe care urmeaza sa il lansezi. Deruleaza campanii de prelansare si, apoi, lansare, pentru a permite oamenilor sa afle despre tine.

Marketing-ul eficient se face prin mai multe mijloace si canale. Asadar, trebuie sa ai pregatit un buget pentru marketing. La inceput, va fi mai dificil sa stii ce functioneaza. Dar, indata ce vin primele comenzi si ruleaza primele campanii, vei incepe sa obtii date. Analizeaza datele pentru a vedea ce functioneaza si foloseste-le pentru a crea campanii mai eficiente.